Les Rutes en moto  

Els europeus solem tenir la sensació d'habitar en un continent petit. És una impressió completament equivocada, tenint en compte que la distància en línia recta de Cadis al Cap Nord supera la de Nova York a Los Angeles per més de 300 quilòmetres.

Malgrat la distància, el viatge fins al punt extrem septentrional del continent és una ruta molt popular entre els amants de les motos. Ens esperen paisatges fantàstics i molt variats, carreteres petites i corbades, naturalesa pura amb fiords, glaceres, alcis, rens i el sol de mitjanit, una mostra transversal de les especialitats culinàries europees com el xampany francès, el formatge de Gouda o el salmó de Noruega.

Organitzem el gran viatge a l'última punta del vell continent de forma diferent i especialment còmoda: Pujarem en les nostres màquines, però tornarem a Espanya amb avió mentre les motos viatgen en camió. Seran lliurades a casa de cadascun uns 5 dies més tard.

 
Temporada:
 
Estiu
 
Propera Sortida:
 
29/06 - 13/07/2013 (a confirmar)
 
Duració:
 
15 dies
 
Distància:
 
5.900 km
 
Punts destacats:
Cap Nord - nou!  
Copenhague
 
Pont Öresund
 
Gotemburg
 
Trondheim
 
Oslo
 
Cercle Polar
 
Cap Nord
La Ruta
   

Pugem fins al Cap Nord en 11 etapes, però no prendrem la ruta més ràpida, sinó que farem un recorregut que permetrà gaudir al màxim de cada tram. Aprofitarem les carreteres secundàries, gaudint de paisatges meravellosos, sense oblidar per descomptat, l'interès turístic de cadascun dels vuit països Europeus que creuarem: França, Bèlgica, Holanda, Alemanya, Dinamarca, Suècia, Noruega i Finlàndia.

 
Cabo Norte
   
   

Andorra

 

La nostra ruta començarà en aquest petit país amagat als Pirineus. Cadascun s'aproparà en la seva moto des del seu punt de partida i ens trobarem dissabte a la nit en un hotel d'Andorra. L'endemà creuarem el coll de el “Pas de la Casa” i descendirem per una atractiva carretera corbada al Pre-Pirineus francès.

 
   
 

França

 

Continuarem cap al frondós Massís Central francès. Coneixerem la zona volcànica de Clarmont-Ferrand i el famós balneari de Vichy. A la regió de la Champagne podrem visitar un celler i conèixer el procés de fabricació del seu famós vi espumès, a més d'aprofitar l'oportunitat per degustar algun dels seus productes. Apreciarem la grandiosa arquitectura de la ciutat de Reims on se solia coronar als reis francesos.

 
   
 

Bèlgica

 

Farem una parada a la capital Brussel·les , on visitarem la seva atracció més emblemàtica: L'arquitectura futurista de "l'Atomium", que avui dia ja té un toc retro. Una altra escala obligada serà la bella ciutat d'Anvers que a inicis del Renaixement va pertànyer a l'els Països Baixos Espanyols. Tampoc es pot deixar el país sense provar les seves especialitats culinàries, la cervesa i la xocolata.

 
Atomium, Bruselas
   
 

Holanda

 

Evitarem les ciutats grans del país més liberal d'Europa i ens concentrarem en llocs petits però no menys interessants i curiosos: Visitarem el poble de Gouda, origen d'un dels formatges més famosos del món. L'allotjament serà a la magnífica ciutat universitària de Leiden.

 
Queso de Gouda
   
   
   
El següent dia podrem parar-nos en el centre de la producció de les famoses tulipes holandeses. Per un dic de 29 quilòmetres creuarem l'immens llac artificial el “Ijsselmeer”, amb aigües als dos costats de la carretera i abans d'entrar a Alemanya visitarem el famós circuit de Assen, on se celebra anualment una carrera del Campionat Mundial de Motos.
  Molino de viento en la costa holandesa
   
 

Alemania

 

L'autèntica i remota regió de Frisia Oriental gaudeix de la mateixa reputació que el poble andalús de Lepe. Seguint la línia costanera podrem parar-nos en petits pobles pesquers, dedicats bàsicament a la pesca de la gamba. Veurem el campanar d'una església més inclinat que la torre de Pisa.

 
   
   
   
Un transbordador ens portarà a l'altra riba del majestuós riu Elba. Ens allotjarem en la petita “Glückstadt”, que significa “ciutat de la sort”; després creuarem el Canal de *Kiel que comunica el Mar del Nord amb el Bàltic i que constitueix el canal més traficat del món, per sobre de canals molt més famosos com el de Panamà o el de Suez.
  Ayuntamiento de Leer, Alemania
   
 

Dinamarca

 
Entrarem en territori escandinau per una zona fronterera, on es barregen les poblacions alemanyes i daneses fins a tal punt que la minoria danesa aquesta representada per un propi partit al parlament de el “Land” de Schleswig-Holstein. Dinamarca es presenta plana i verd, repleta de pobles de pessebre.
 
Mar del Norte en Dinamarca
   
   
   
Per diversos ponts sobre braços del Mar Bàltic arribarem a la illa de Zelandia, on passarem la nit en el cor de la capital Copenhaguen, deixant-nos impressionar per la seva arquitectura serena. cal anotar que aquesta ciutat va obtenir el premi de ser el lloc de la més alta qualitat de vida del món, a causa de la seva neteja, els seus serveis públics, les institucions culturals i el baix nivell de delinqüència.
  Kolding, Dinamarca
       

Suecia

 
Creuarem el Mar Bàltic per entrar a Suècia per una de les grans obres del nou mil·lenni, el pont de “Öresund”, la construcció del qual va costar mil milions d'Euros. A la ciutat de Malmö veurem una de les grans obres de l'arquitecte valencià Santiago Calatrava, el segon gratacel residencial d'Europa anomenat “Torre en Gir” que destaca per la seva atrevida geometria.
 
         
   
Seguint la línia de la costa del Bàltic, es passa per la ciutat de Gotemburg, la segona del país. Suècia destaca per la seva ordre, la seva neteja i el seu civisme. Es notarà que ens trobem en un dels països menys corruptes d'aquest món.
  Paisaje escandinavo
         

Noruega

Oslo

 
Gairebé la meitat del nostre viatge serà per aquest impressionant país escandinau, entre fiords, rens, glaceres, rius, boscos, cataractes i les cultures víking i lapona. Encara que no tothom se senti atret pels museus, a Oslo, la capital noruega, hi ha tres que fascinen a tothom: Un dedicat als vaixells víkings, un altre a les expedicions cap als pols i un altre a Thor Heyerdal, que creuo l'Oceà Pacífic en una bassa. A més veurem l'ajuntament on es lliura anualment el Premi Nobel de la Pau i visitarem l'impressionant trampolí de salt d'esqui “Holmenkollen”.
 
       
Lillehammer
 
Seguint per l'equivalent noruec al Camí de Santiago, prendrem la ruta de pelegrinatge a la Catedral de Trondheim, on es troba la tomba de Sant *Olaf. El camí segueix el “Gutbrandsdalen” (amb 320 quilòmetres es considera la vall més llarga de Noruega). Per les ribes del llac Mjøsa arribarem a Lillehammer, on es van celebrar els Jocs Olímpics d'Hivern en 1994. És un centre important dels esports d'hivern i curiosament, el seu escut mostra un víking esquiant, armat de llança i escut.
 
       
Trondheim
 
La ruta ens portarà a Trondheim, tercera ciutat del país, situada en les ribes del fiord del mateix nom, que arriba una profunditat de més de 600 metres. Trondheim està considerada la “capital víking” de Noruega. En el centre brilla una estàtua de Leif Ericson, el primer europeu que va arribar a les costes americanes, uns 500 anys abans de Colón. La ciutat respira un aire modern i juvenil, gràcies a la gran quantitat d'universitaris.
 
       
Cap Nord
 
Finalment entrarem en territori lapón, els indígenes que habiten el nord d'Escandinàvia. S'han trobat restes arqueològiques que comproven la seva presència en aquestes terres des de fa mínimament 11.000 anys, a propòsit d'ells, podrem veure uns petròglifs dels seus avantpassats. Creuarem el Cercle Polar, parada fotogràfica obligatòria i arribarem al punt extrem del continent. Ens separaran solament 2.100 quilòmetres del Pol Nord, la mateixa distància que a Oslo. Acompanyats pel Sol de Mitjanit mirarem l'immens buit del mar de Barents.
 
   
 
    Preu del viatge per persona (allotjament, guia, cotxe acompanyant, IVA)  

2.650,- €

    Allotjament en hotels bons en habitació doble. No inclou menjars.    
    Vol de tornada (pot variar, segons l'antelació de la reserva)  
450,- €
    Tranport de la moto cap a Espanya  
en breu!
Documentació
Els ciutadans de la Unió Europea no requereixen cap visat per creuar les múltiples fronteres durant aquest magnífic viatge. De la mateixa forma, el permís de conduir nacional serà suficient, encara que es recomana portar un carnet internacional, que es pot obtenir sense dificultat de l'administració de tràfic, pel RACE o el RACC o qualsevol gestoria.
Equipament
Cadascun pot portar una maleta gran que serà transportada en la furgoneta acompanyant. L'estiu escandinau pot portar qualsevol tipus de condicions meteorològiques, calor, fred i pluja. Es recomana estar preparat per a totes les eventualitats.
Allotjament
Ens allotjarem en hotels bons, nets i completament equipats, no us heu de preocupar per la vostra comoditat.
Moto
Cadascun puja en la seva pròpia moto. Es pot fer la ruta amb qualsevol tipus de moto, tot el camí està asfaltat. En alguns trams l'asfalt estarà bastant castigat pels durs hiverns. El viatge de tornada de les motos encara no està al 100% organitzat, però aniran ben embalades i assegurades.

Participació mínima: 6 persones

Cruzando Continentes organitza el viatge amb el generós suport de Transportes Esteban S.L., Hontoria, Segovia.

Cruzando Continentes SLU és una agència de viatges expert de França, certificada per "Atout France", l'Oficina de Turismo oficial del "Ministère du Tourisme".
Mapa de Google
     
Photo Credits
Jens Wiegand, Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne, Visitbelgium, Netherlands Board of Tourism and Conventions, Imagebank Sweden, Innovation Norway
     
 
Sitemap